Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

Mykonos Rezili tours.


Mykonos Rezili tours.

Αυτές οι τρεις λέξεις τα λένε σχεδόν όλα για την τουριστική προβολή του Δήμου Μυκόνου.

«Πλίνθοι και κέραμοι ατάκτως βαλλόμενοι» θα μπορούσε να είναι η τουριστική πολιτική του Δήμου.

Το θέμα γνωστό στους γνωρίζοντες. Σύμβουλος τουριστικής προβολής. Ένα λάθος που επαναλαμβάνεται χρόνια τώρα σε βάρος της φήμης και της εκπροσώπησης του νησιού σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις.

Πέρυσι δώσαμε 120.000 € για κανένα σωστό αποτέλεσμα. (περισσότερες σκέψεις για το περυσινό στο http://justmykonostourismos.blogspot.gr/2011/12/blog-post.html ).

Φέτος συνεχίζουμε με πιο λίγα χρήματα, (να ναι καλά ο επίτροπος) αλλά με τις ίδιες λάθος λογικές. Ο διαγωνισμός (εκεί που τρέχει κανείς μόνος του και έρχεται δεύτερος) θα γίνει αυτές τις μέρες.

Τι αγοράζουμε;

Υπηρεσίες από έναν σύμβουλο σε 5 -6 εκθέσεις. Εκεί, με έναν υπάλληλο που συνήθως δεν ξέρει το νησί ούτε στο ελάχιστο, μοιράζουμε ένα γελοίο έντυπο (ίσως το χειρότερο σε όλη την Ελλάδα), και σε σπέσιαλ πελάτες δίνουμε και μία πλαστική σακούλα μαζί με ένα cd.

O υπάλληλος αυτός για να βγάλει το μεροκάματο δίνει και έντυπα από άλλα νησιά.

Στήσιμο περιπτέρου δεν υπάρχει, όπου μας βάλει η περιφέρεια, με προωθητικό υλικό που θυμίζει αποτυχημένο πλασιέ.

Σε αντάλλαγμα βέβαια (στο ανεπίσημο)   παίρνουμε και μία πληρωμένη πρωτιά σε κάποιο περιοδικό του  «χώρου» που μας λέει πόσο καλοί είμαστε, πόσο καλά είναι τα λιμάνια μας, πόσο καθαρό το νησί μας, πόσο καλό το σύστημα πληροφοριών, η εξυπηρέτηση, οι τιμές κλπ, κλπ. Που μας κοιμίζουν γλυκά… Βγάζει και ο κ. Κώστας Σκαγιάς Δελτίο Τύπου!!! Άραγε πόσο ξαφνικά θα ξυπνήσουμε; Τι σοκ θα πάθουμε; Θα είναι αναστρέψιμη η ζημιά που γίνεται τα τελευταία χρόνια;

Για να μην σας κουράζω, ποια είναι τα αρνητικά σημεία κατά την γνώμη μου:

1.    Δεν γίνεται τις προδιαγραφές να τις βγάζει η τεχνική υπηρεσία (που είναι υποστελεχωμένη κατά δήλωση των), χωρίς να ζητείτε η γνώμη της τουριστικής επιτροπής. Καλώ όσους βρίσκονται στην τουριστική επιτροπή να παραιτηθούν προς ένδειξη διαμαρτυρίας, μιας και αυτό έγινε και πέρυσι. Προσωπικά πιστεύω ότι απλώς βάζουν την σφραγίδα τους σε έτοιμο κείμενο που τους δίνει το ‘κύκλωμα’. Δεν είναι ντροπή;

2.    Τα έντυπα δεν ανταποκρίνονται στην Μύκονο. Ίσως είναι καλύτερα να μην δίνουν τίποτε. Δεν γίνεται ακόμη και τα πιο απλά ‘room for rent’ να έχουν καλύτερα έντυπα απ’ ότι το νησί μας.  Βέβαια, εκτός του κατάπτυστο έντυπο, δίνουμε και τα RED BOOKS πληρώνοντας και την μεταφορά τους… Ποιος; Ο Δήμος!

3.   Σε μια εποχή που η προβολή γίνεται αλλιώς, εμείς απλώς είμαστε γραφικοί και άσχετοι. Θα μπορούσε κάλλιστα ο Δήμος, αντί να χαρίσει πέρυσι 20.000 € για μία μελέτη που ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκε  (ίσως και να μην έγινε), να είχε αναπτύξει κάποια εφαρμογή για smart phones, κάποια καλή ιστοσελίδα, κάποια βάση δεδομένων, κάτι σύγχρονο και χρηστικό.  Δυστυχώς κύριε Δήμαρχε και κύριε Πρόεδρε, ο κόσμος προχωράει, εξελίσσεται, χωρίς να σα ρωτήσει!

4.    Τι άλλο πρέπει να γίνει για να καταλάβουμε ότι η πλαστική σακούλα τελείωσε; Γίνεται στο Βερολίνο να μοιράζουμε πλαστικές σακούλες;

5.    Ποιος κατάλαβε από την Οικονομική Επιτροπή τι και γιατί ενέκρινε;

6.    Το σήμα της Μυκόνου πρέπει να αλλάξει είναι λάθος.

7.    «Είναι πολλά τα λεφτά» όπως λέει και η ελληνική ταινία, για αυτό που εντέλει γίνεται. Με τα ίδια χρήματα, θα μπορούσαμε να συμμετέχουμε σε περισσότερες εκθέσεις.

8.    Δεν είχε κανείς το φιλότιμο να ρωτήσει την Περιφέρεια και τον ΕΟΤ που θα πάνε έτσι ώστε να ερευνήσουν την πιθανότητα συμμετοχής και σε άλλες αγορές. (πχ Ιαπωνία, Κίνα, Σμύρνη, Αγία Πετρούπολη, διάφορες πόλεις στην Αμερική, Αυσταλία κλπ, κλπ). Τέτοια παραδείγματα είναι:

·         Η Μήλος πήγε στην Κίνα (CIMT!!). Εκπροσωπήθηκε από επιχειρηματίες και αυτοδιοικητικούς.

·         Η Σάμος πήγε στην έκθεση της Σμύρνης με 8.000 € (static.diavgeia.gov.gr/doc/4576ΟΕΖ2-4ΨΝ)  πήγε στην Ουτρέχτης Ολλανδίας 2012 με 2500 €,

·         Πολλοί Δήμοι πήγαν στην Senioren Messe στην Αυστρία, ειδική έκθεση για την Τρίτη ηλικία που ταξιδεύει εκτός τουριστικής περιόδου.

·         Πολλοί Δήμοι πήγαν στις Σκανδιναβικές Χώρες, είτε με τον ΕΟΤ είτε μέσω των Περιφερειών τους.

·         Πολλοί Δήμοι και Περιφέρειες πήγαν στην Ρωσία (Μόσχα, Πετρούπολη).

·         Πολλοί Δήμοι πήγαν σε εκθέσεις σε Βαλκανικές Χώρες.

·         Πολλοί Δήμοι πήγαν στο Ισραήλ, στην ΙΜΤΜ.

·         Πολλοί Δήμοι πήγαν στις Ευρωπαϊκές Χώρες, στις Αραβικές και αρκετοί πήγαν στην Αμερική, Αυστραλία και σε άλλες υπερπόντιες αγορές.

·         Πολλοί Δήμοι πήγαν σε γερμανικές εκθέσεις (Βερολίνο, Στουτγκάρδη αλλά και σε άλλες πόλεις που έχουμε απ’ ευθείας αεροπορική σύνδεση).

·         Δεν θα σας κουράσω με ποιος πήγε πού, αλλά όλα τα στοιχεία είναι διαθέσιμα στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ.

 

Τι θα μπορούσε να είχε γίνει;

Είναι λάθος η κριτική χωρίς πρόταση. Εμείς λοιπόν προτείνουμε να γίνουν άμεσα τα παρακάτω:

1.    Να μην γίνει ο διαγωνισμός.

2.    Σχεδιασμός από την αρχή για το σήμα μας, το σύνθημα μας, τα λίγα έντυπα που πρέπει να έχουμε.

3.    Να σχεδιαστεί ένα περίπτερο – κόσμημα. Ελαφρύ, έξυπνο, πρακτικό. Σίγουρα να συμμετέχουν οι τόσοι λαμπροί μηχανικοί του νησιού. Δεν είναι δύσκολο.

4.    Να αναπτυχθεί μία εφαρμογή για την προβολή της Μυκόνου για smartphones.

5.    Να σχεδιαστεί ένα κάλυμμα USB με μια συσκευασία που να ‘φωνάζει’ ΜΥΚΟΝΟΣ.

6.    Σε ανοικτή συνεδρίαση να ανακοινωθούν όλες οι τουριστικές εκθέσεις. Να επιλεχθούν ‘επιχειρηματίες ανάδοχοι’ ανά έκθεση.

7.    Στις εκθέσεις που θα πάμε, να βρεθούν επίσης «ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΜΥΚΟΝΟΥ» δηλαδή άτομα που θα βοηθήσουν στην οργάνωση και παρουσία του νησιού. Υπάρχουν πολλοί Μυκονιάτες της διασποράς αλλά και τουρίστες που αγαπούν το νησί και θέλουν να βοηθήσουν.

8.    Σε κάθε έκθεση που θα παρουσιάζεται το νησί, να οργανώνονται παράλληλες εκδηλώσεις με θέμα την Μύκονο. Είτε προβολές, είτε αφιερώματα στην Δήλο, είτε πάρτυ, είτε βραδιές με φαγητό και μουσική – χορό. Χορηγοί για τις εκδηλώσεις αυτές οι επιχειρηματίες αλλά και κάποιοι προμηθευτές.

9.    Όλο αυτό το υλικό να είναι διαθέσιμο και να προβληθεί στον τύπο.

10. Να βραβεύεται κάθε χρόνο η καλύτερη παράλληλη εκδήλωση.

11. Να συγκεντρωθούν σε μία βάση πληροφοριών και να βραβεύονται οι φίλοι της Μυκόνου. Τόσα χρόνια μας δίνουν, καιρός να τους δώσουμε και εμείς λίγο εκτίμηση!

Σε επίπεδο μάρκετινγκ, αντί να μαζεύουμε διευθύνσεις από τις νοικοκυρές που συμμετέχουν σε ηλίθιες κληρώσεις (πρακτική που ακολουθούμε τώρα), πρέπει:

1.    Να ελέγξουμε την πρόσβαση από την Πόλη – Έκθεση έως το νησί μας.

2.    Να πιέσουμε με όποιο μέσο, ακόμη και χορηγία, τις εταιρείες low cost για απ’ ευθείας πτήσεις.

3.    Εφόσον υπάρχει λύση στην πρόσβαση, να γίνει πακέτο προβολής με βάση όλων των ξενοδοχειακών δυνατοτήτων του νησιού. Στόχος οι local tour operators. Το κείμενο, οι φωτογραφίες, οι διαφημίσεις για την σύνταξη καταλόγων πρέπει να είναι έτοιμες και να τις προσφέρουμε στους τοπικούς τουριστικούς πράκτορες.

4.    Κρουαζιέρες, yachting, συνεδριακός τουρισμός, γαμήλιες τελετές και δεξιώσεις. Ειδικές κατηγορίες, ειδικές προσεγγίσεις.  

5.    Ειδική μέριμνα πρέπει να δοθεί σε αγορές  εκτός υψηλής περιόδου, με στόχο την δωδεκάμηνη λειτουργία του νησιού σαν τουριστικός προορισμός.

6.    Ένα πρόγραμμα δράσεων πολιτιστικού και όχι μόνο περιεχομένου πρέπει να υπάρχει. Καλά τα Χριστούγεννα, να μην κάνει ο Δήμος τίποτε, αφού έτσι του κάπνισε, ούτε καν τα κάλαντα! Το καλοκαίρι όμως; Δεν ξέρουμε πότε θα γίνει η εκδήλωση στην Δήλο; Δεν ξέρουμε ποιοι θα εκθέσουν στην Πινακοθήκη; Δεν μπορούμε να κάνουμε κάποιο συνέδριο πολιτιστικού περιεχομένου; Οι DJ που έχουν ήδη ανακοινωθεί από τα club  του νησιού; Τα πανηγύρια μας; Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο!

Προτάσεις υπάρχουν πολλές, είμαι σίγουρος αν σκεφτούμε σοβαρά θα βρούμε περισσότερες και καλύτερες. Άλλωστε, πολλοί επιχειρηματίες του νησιού έχουν λαμπρή παρουσία σε πολύ ειδικές εκθέσεις. Καιρός ο Δήμος να τους βοηθήσει.

Καιρός να αποβάλλουμε τα καρκινώματα που μαθαίνουν στου κουζουλού τα γένια! (και μαθαίνουν και πληρώνονται όπως λέει ο ΟΑΕΔ!).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου